Retete culinare

joi, 25 noiembrie 2010

Ciorba de orz (traditional Tiroleza)

este o mancare traditionala,aici in Tirol care se mananca in general toamna!
foarte gustoasa si sanatoasa!!;)

Aveti nevoie:
2 cepe
2 morcovi
un pastarnac(sau doar jumate daca este asa de mare ca al meu)
o cana de orz
carnita afumata de porc(eu am folosit jambon afumat)
2 linguri smantana,o lingura rasa faina si un pic de apa rece,amestecate bine
otet dupa gust
patrunjel verde tocat marunt
sare si piper dupa gust
ciorba de orz

Mod de preparare:
intr-o cratita se pune carnita la fiert,se ia spuma,daca e nevoie si se fierba cca 35 de min.
apoi se adauga legumele curatate si taiate marunt si se fierb inca 20 de min impreuna,dupa care se adauga orzul spalat plus un pic de apa,acesta se va umfla. ciorba trebuie sa fie deasa,dar daca nu va plavce foarte deasa atunci mai scadeti din orz,un sfert sau chiar jumate!
lasati totul la fiert inca 30 de min,dupa care scoate carnita si o taiati cuburi mici si o adaugati din nou in ciorba,adaugati sare si piper dupa gust.
adaugati amestecul de smantana cu faina si apa rece,amestecand in continuu.
luati de pe foc si adaugati otet dupa gust si patrunjelul verde tocat marunt.
ciorba de orz

Pofta mare!!

5 comentarii:

  1. Paulici ce bine arata ciorbita asta,ce de papici bune,yammiii,mie foameee,ce imi faci tu mie?ihihihi.
    pupici si spor

    RăspundețiȘtergere
  2. mamaaa ce bine arata ciorbita asta! felicitari pentru blog si pt retetele minunate!

    RăspundețiȘtergere
  3. multumesc fetelor!! va invit sa o incercati e foarte gustoasa!!;):*:*
    pupicei gospodinelorr!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am facut ciorbita asta acum citeva zile,ne- placut multttt,si astazi sweety mi-a zsi sa mai fac din nou,deci e bunaaaa daca a mai cerut asa repede,hihihi.
    pupiceiii.

    RăspundețiȘtergere